Snart har 50 av Amedias lokalaviser begynt med native annonser - konsernet styrker laget og satser videre
Ansetter regionale prosjektledere og kreativ produsent.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det er rundt to år siden de første regionavisene i Amedia testet ut innholdsmarkedsføring. I fjor vår ble satsingen formalisert gjennom en ny enhet.
Og på dette året har «native annonser» eksplodert i de lokale mediehusene:
- Det er utrolig gøy at vi bare på ett år har nærmet oss 50 lokalaviser som ønsker å benytte seg av denne formen for merkevarebyggende annonsering. Samtidig har vi fått på plass regionale avdelinger, slik at vi er rustet til å tilby kundene våre enda mer skreddersydde native-løsninger, forteller Vibeke C. Christiansen, kommersiell innholdssjef, i en melding fra konsernet.
Der opplyser Amedia om flere viktige endringer i satsingen:
- Enheten Amedia Native og digitale inntekter (ANDI) har blitt en del av Amedia Salg og Marked.
- I disse tider ansetter avdeligen en kreativ produsent, som skal være med å videreutvikle nye produkter og konsepter.
Og - nylig har Amedia rigget seg med regionale prosjektledere som skal jobbe med og løfte satsingen på innholdsmarkedsføring.
De regionale native-ansvarlige er:
- Rikke Monsen (Østfold/Follo)
- Marielle Eriksen (Narvik)
- Gunnar Bækkevold (Vestfold/Buskerud/Telemark)
- Rune Johansen (Bergen/Nord-Hordaland)
- Sara Gorgij (Romerike/Innlandet)
- Samt NordlysLab i Tromsø
- Jonas Lisether er videoprodusent i Oslo-team
- Med et sentralt fagmiljø i Oslo og de regionale innholdsmarkedsførings-avdelingene skal mediekonsernet sikre enda bedre løsninger for Amedias annonsører – det være seg native-artikler på print eller digitalt, skriver Amedia.
Og at lokal innholdsmarkedsføring er et satsingsområde er det ingen tvil om, slår konserndirektør Victoria C. Evelyn Schultz fast:
- Kundene ønsker uten tvil denne formen for annonsering. Sammenlignet med i fjor har vi vokst med stor fart i nye inntekter på dette området og vi opplever at veksten bare fortsetter.