DN Media Group, mediedivisjonen i NHST Holding, økte resultatet til 21,7 millioner kroner i første kvartal 2025, opp fra 3,5 millioner kroner samme periode året før.
Det skriver konsernet i en pressemelding.
De heldigitale abonnementsinntektene økte også, skriver de. Disse var 14 prosent høyere enn i første kvartal 2024, og utgjør nå 63,8 prosent av de totale abonnementsinntektene.
Papirbaserte abonnementsinntekter økte med 0,4 prosent i samme periode. Samlet økte brukerinntektene til 173,4 millioner kroner, fra 160,4 millioner i fjor. Inntektene fra annonser og kommersielle tjenester gikk opp til 56,5 millioner kroner, mens øvrige inntekter endte på 4,5 millioner.
– Etterspørselen etter næringslivsjournalistikk av høy kvalitet øker i en tid med usikkerhet om økonomisk utvikling og andre rammebetingelser. Både Dagens Næringsliv og flere andre av konsernets publikasjoner satte nye rekorder i trafikk fra betalende abonnenter i kvartalet, sier konsernsjef Amund Djuve i DN Media Group.
Økte inntekter bidro til høyere totalomsetning, som endte på 234,4 millioner kroner. Samtidig steg driftskostnadene moderat, fra 210,3 til 212,7 millioner kroner.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no