M24TV:
BA økte opplaget med 16,9 prosent i fjor. Nå drømmer Sigvald Sveinbjørnsson om å passere 20.000 abonnenter
Det var god stemning da mediebransjen la fram tall for aviser og magasiner i dag. Hør hva BA, VG og lokalavisene sier om ståa.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– 2017 ble et historisk år. Opplaget for mediehusenes aviser har vært fallende siden 1997, men nå etter 19 år med nedgang har 46 prosent av titlene vekst i opplaget, fastslår administrerende direktør Randi S. Øgrey i MBL.
Det er først og fremst økningen i digitalt opplag som bidrar til den positive utviklingen.
Totalopplaget for aviser tilsluttet MBL og LLA økte med 0,7 prosent fra 2016 til 2017. 46 prosent av avisene kunne notere opplagsvekst i 2017, noe som er en høyere andel enn året før.
Blant de som lyktes best i fjor var Bergensavisen. Hør mer om det, og hvilke mål Sigvald Sveinbjørnsson har framover, øverst i saken!
LES OGSÅ:
- Fra BA og BT til Alvdal og Aftenposten: 105 norske aviser økte opplaget i fjor. Sjekk alle sammen her
- Kjendispressen har «møtt grunnfjellet» - og det er fortsatt mulig å vokse i bladhylla. Sjekk vinnerne og alle tallene her
- Aftenposten nærmer seg gamle høyder og ny rekord: Passerer snart 250.000 abonnenter - og nær halvparten er heldigitale
- 25 års kamp kan krones med seier - TA er blitt større enn Varden. Nå må Ove Mellingen feire med å gå til fots fra Skien til Bergen
Flere intervjuer fra dagens opplagspresentasjon:
VG+ har passert 150.000 abonnenter, og vil i år gi 100 millioner kroner i inntekter. Vi snakker med Gard Steiro og Jane Throndsen:
Posted by Medier24 on 7. mars 2018
Stabile opplagstall for lokalavisene - nå kommer det digitale løftet her også, håper Rune Hetland og Roar Osmundsen:
Posted by Medier24 on 7. mars 2018