Børge S. Nielsen forlater TV 2 Sumo og går til konkurrenten: Blir markedsdirektør i Viaplay Norge
MTGs strømmetjeneste styrker sin norske tilstedeværelse for å møte konkurransen fra lokale og internasjonale aktører.
Denne artikkelen er over to år gammel.
MTG henter Børge S. Nielsen til den nyopprettede stillingen som salgs- og markedsdirektør i Viaplay Norge. Det melder selskapet i en pressemelding.
Med ansettelsen av Børge S. Nielsen ruster MTG Norge opp bemanningen i Viaplay Norge for å møte økt konkurranse med lokal kunnskap og innsats, skriver de.
Nielsen, som har ledet det kommersielle arbeidet hos konkurrenten TV2 Sumo i åtte år, skal ha ansvaret for salg og markedsføring i Viaplays norske avdeling.
Nielsen vil også gå inn i Viasats ledergruppe, og blir i tillegg blir Nielsen en del av det nordiske Viaplay-teamet ledet av Alexander Bastin. Sentrale funksjoner som tech og innholdsavtaler vil fremdeles ligge i Viaplays hovedorganisasjon.
- Han har den rette erfaringen, kompetansen og de menneskelige egenskapene til å lykkes i jobben, så jeg gleder meg til å få han med på laget. Vi har høye vekstambisjoner for Viaplay, så nå skal vi gi gass i Norge med flere norske hender på rattet, sier administrerende direktør i Viasat og ansvarlig for Viaplay Norge, Vegard K. Drogseth i meldinga.
- Etter åtte år med kommersielt ansvar for TV 2 Sumo har jeg lært å kjenne det norske markedet godt. Viaplay er en fremtidsrettet aktør med veldig sterke rettigheter som jeg gleder meg til å få synliggjort - ikke bare på sportssiden, men også hva gjelder egenproduserte dramaserier, sier salgs- og markedsdirektør Børge Nielsen i meldinga og fortsetter:
- Viaplay har ifølge EPSI de mest fornøyde streamingkundene i landet, og jeg ser fram til å bygge videre på dette og ytterligere styrke merkevaren i Norge.
I tillegg til Drogseth og Nielsen inngår pressesjef i Viaplay Norge, Fredrik Olimb og direktør for partnersalg, Glenn Uthaug i Viaplay-teamet i Norge.
- MTG ønsker å gi seerne tilgjengelig innhold når og hvor de vil, og både sport og dramaserier er satsningsområder på tvers av MTGs plattformer, sier administrerende direktør i MTG Norge, Morten Aass.