Per Axel Koch, konsernsjef i Polaris Media.

Polaris Media etablerer felles produktorganisasjon

Samler produktutviklingen med mål om å skape bedre digitale brukeropplevelser.

Publisert

Polaris Media har konstituert Mari Brænd Hjelmeland som Chief Product Officer. Hun skal lede arbeidet med å etablere den nye produktorganisasjonen.

Den nye organisasjonen skal styrke produktutviklingen på tvers av konsernet i Norge og Sverige, og vil også få ansvar for å utvikle og skalere KI-løsninger og verktøy som brukes i redaksjonene.

– Jeg gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven. Konsernet har mange dyktige folk og sterke merkevarer, og sammen skal vi videreutvikle hvordan brukerne møter journalistikken på våre digitale flater - i dag og i fremtiden, sier hun i en pressemelding.

Konsernsjef Per Axel Koch sier etableringen er et viktig steg.

– Jeg er veldig glad for at Mari har takket ja til å lede dette arbeidet i en konstituert rolle. Vi står midt i en spennende digital utvikling der brukeropplevelsen blir stadig viktigere for hvordan vi formidler og forsterker journalistikken. Ved å forene krefter mellom Norge og Sverige får vi mer kraft og raskere utvikling av gode, fremtidsrettede digitale produkter, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS