Cecilie Sørum Eriksrud

Schibsted legger ned selskap - 16 mister jobben

Avvikler influencer marketing-selskapet Inzpire.me.

Publisert Sist oppdatert

Schibsted legger ned selskapet Inzpire.me som driver med automatisert kjøp og salg av influencer marketing, skriver konsernet i en pressemelding.

Beslutningen følger av sparetiltakene i konsernet det siste året.

– Det er med tungt hjerte vi i styret har kommet frem til at veien videre for Inzpire.me ikke lar seg forsvare verken økonomisk eller strategisk. Vi har hatt et dyktig team og sterke ambisjoner, men vi har ikke klart å skape den utviklingen vi hadde planlagt de siste årene, sier styreleder Cecilie Eriksrud i en pressemelding.

Nedleggelsen av driften i Inzpire.me innebærer at alle arbeidsforhold i selskapet vil opphøre. Totalt berøres 16 ansatte fordelt på Norge, Sverige og Latvia. 

Schibsted økte sin eierandel i Inzpire.me til 90 prosent i 2023, med mål om å videreutvikle selskapets self-service-plattform som en skalerbar inntektsmodell innen influencer marketing.

Eriksrud sier de har innsett at betalingsviljen for fullautomatiserte løsninger i denne kategorien er begrenset.

– Derfor velger vi nå å fokusere videre på Max Social, som tilbyr skreddersydde og menneskedrevne løsninger til profiler og merkevarer, sier Eriksrud, som også er daglig leder i Max Social.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS