Featureredaktør Live Fedog Thorsen presenterte produktet og AD´ene og designerne bak; Anne Brun og Christian Hermansen, samt redaksjonssjef Line Blikstad.

Magasinet D2 i ny drakt

Fredag kommer Dagens Næringslivs magasin D2 ut i nytt design og format.

Publisert Sist oppdatert

Syv år har gått siden Dagens Næringsliv redesignet magasinet D2. Fredagens utgave er den første i det nye formatet, som er litt mindre.

– Vi er stolte av resultatet: D2 fremstår både mer «edgy», enda mer premium og ikke minst lettere å ta med seg overalt nå. I en verden full av støy og avbrytelser gir papiret avbrekk og noe konkret du kan holde i hånden - og det i seg selv er luksus, sier featureredaktør Live Fedog Thorsen i en pressemelding.

Line Blikstad har vært ansvarlig for prosjektet, og har fått med seg designerne Anne Brun og Christian Hermansen.

– Ambisjonen har alltid vært å presentere de beste historiene, det smarteste livstilsstoffet og de sterkeste bildene på en sterk og tydelig måte, sier Anne Brun.

Den typografiske paletten er byttet ut med to nye fontfamilier. Ifølge pressemeldingen skal designet leke med spenningen mellom streng geometri med kantete detaljer til lette, avrundede former.

– Vi ønsker at D2 fortsatt skal være vakkert og innby til lesero - hele veien fra papir til mobil, sier Blikstad.

Redesignet ble feiret med kake tidligere denne uka.
Powered by Labrador CMS