Ex on the beach skaper strømmerekord for Dplay .F.v.: Melina Johnsen, Henrik Elvejord Borg, Cecilie Andrea Røising, Daniel Aakre Pedersen, Lloyd Lawrence Lorentz og Rikke Isaksen er blant deltakerne i TV Norge-satsingen Ex on the Beach. Her er de samlet under høstlanseringen for fjernsynskanalene Discovery Networks, TV Norge og Dplay. Lanseringen finner sted i Discoverys lokaler i Nydalen i Oslo torsdag.

217.000 har så langt sett første episode av «Ex on the Beach» på Dplay: - Programmet er litt drøyt, innrømmer Discovery

Seertallet er registert på mindre enn to døgn. Discovery forventer at seertallene vil fortsette å stige.

Upublisert Sist oppdatert

Det lineære seertallet ble 57.000 på kanalen FEM, men på på strømmetjenesten Dplay har det tatt av, forteller kommunikasjonsdirektør Espen Skoland i Discovery Networks i en melding.

– Ex on the Beach har fått en kjempestart. I går ble premiereepisoden sett av dobbelt så mange som den ble på premieredagen. Vi opplever for tiden en trafikk på Dplay vi aldri har vært borte i tidligere. Ny episode kommer ut i kveld, og det blir utrolig spennende å følge interessen fremover. Så langt ser det i hvert fall veldig lovende ut. 

Dermed kan programmet snart passere seertallene til episode én av Paradise Hotel, som gjennom hele våren 2018 samlet 226 000 seere på ViaFree.

Programmet har høstet mye kritikk for å være i overkant drøyt og spille på fordommer og sex. Det er greit, sier Skoland i meldinga.

– Vi merker jo også at det er stor interesse i pressen og i sosiale medier, og programmet har høstet litt kritikk for å være drøyt. Vi hadde vel blitt mer overrasket om det ikke gjorde det. Til tider er det jo drøyt. Men jeg tror ulike miljøer ser svært ulikt på programmet. Noen opplever det nok utelukkende som god underholdning. Noen identifiserer seg kanskje med kulturen og menneskene som portretteres, mens andre får utløp for et titterbehov. Debatt skaper det uansett, og det er jo greit, sier Skoland. 

Powered by Labrador CMS