Tirsdag er det fullt hus på Fagpressedagen, på Thon Conference i Oslo.
Der diskuterer bransjeorganisasjonen Fagpressen, som har over 200 små og store medlemmer, framtida og utviklingen.
Det er nok av dystre undertoner om alt fra nullmoms-nekt og den globale, digitale konkurransen, men også god stemning i en tid der unikt, digitalt og faglig godt innhold lykkes på nett - og på papir.
Og nå vil Fagpressen løfte det gode innholdet enda mer fram:
- Vi jobber nå med en felles plattform for innhold fra alle medlemmer, sa Fagpressens direktør Elin Floberghagen fra scena i sin åpningstale for dagen.
Dette skal være en felles front, portal, nettavis, som båe skal samle innholdet fra alle kanaler - og gi trafikk til hvert enkelt medie. Omtrent som et «SOL for Fagpressen», kan man kanskje si.
- Vi vil skape oppmerksomhet om det store mangfoldet og innholdet i vår bransje, sier Floberghagen.
For, som hun sier:
- Når pressen og TV snakker om landbruket, så har jo vi tolv medier som dekker dette på en faglig sterk måte. Vi har 30 medier som dekker arbeidsliv.
- Hvorfor løfter vi ikke dette innholdet fram mot flere lesere og de store mediene, spør Floberghagen.
Målet er å synliggjøre journalistikken for både publikum, beslutningstakere og øvrige medier.
Det tekniske arbeidet er allerede i gang, og man vil samarbeide med Retriever om en løsning for aggregering og distribusjon av innholdet.
Og portalen skal være på plass 1. april.
Eller, det vil si: Det skal ikke være en portal. Og navnet er ikke på plass. Det skal i hvert fall ikke være Fagpresseportalen.
- Nå utlyser vi konkurranse og søker alle gode forslag til navn. Det eneste som er sikkert er at vi ikke vil ha ordet portal i navnet!, sa Floberghagen punktert.