Fra Storby til bygdebutikk: Elin Holand slutter i Schibsted for å bli kundesjef i Felleskjøpet Agri
Tidligere salgsdirektør fra Schibsted og Storby skal lede Felleskjøpets Kundetjeneste.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Elin Håland er ansatt som ny sjef for Kundetjenesten i Felleskjøpet Agri. Hun har de siste åtte årene jobbet i Schibsted Media, sist som salgsdirektør i Aftenposten Storby.
- For meg er Felleskjøpet en av de sterkeste og mest solide merkevarene i Norge, og jeg opplever at Felleskjøpet står for gode, sunne og bærekraftige verdier for landbruket og Norge.
- Når jeg nå velger å gå inn i Felleskjøpet så er det fordi jeg ønsker å jobbe med og for disse verdiene selv, sier Elin Håland.
Elin Håland har bred erfaring fra ledelse av salgs- og kundeorienterte team innen både media og reiseliv.
Hun har vært sentral i flere større omorganiseringsprosesser, og har bred erfaring innen endringsledelse. Hun var også sentral i implementeringen av ny salgskultur i Aftenposten.
I 2013 ble Elin Håland kåret til «Sales Manager of the Year 2013 – Schibsted Sales Awards». I tillegg var hun i 2015 én av fem nominerte til utmerkelsen «Sales Director of the year 2015– Women in Sales Europe».
- Elin har en bred og spennende bakgrunn som er svært verdifull inn i stillingen som leder for Felleskjøpets Kundetjeneste, sier Trond Fidje, direktør landbruk i Felleskjøpet Agri.