Schibsted og konsernsjef Kristin Skogen Lund vil spare i Nordic Markesplaces.

Schibsted skal spare 500 millioner i sitt rubrikksegment

– Handler ikke om kostnadskutt, opplyser konsernledelsen til E24.

Publisert Sist oppdatert

Schibsted skal spare 500 millioner kroner gjennom sin rubrikkvirksomhet Nordic Marketplaces, melder E24.

Det skal ikke gjennomføres kostnadskutt, slik tilfellet var med Schibsted News Media tidligere i år

– Vi har annonsert et kostnadssynergiprogram i Nordic Marketplaces, med mål om å spare 500 millioner kroner, men det handler ikke om å kutte kostnader, sier kommunikasjonsdirektør Øyvind Vormeland Salte til E24.

Nordic Marketplaces består blant annet av norske Finn.no og svenske Blocket.se.

Schibsted-ledelsen vil foreløpig ikke avsløre hvordan det skal spares.

Schibsted legger frem til rapport for tredje kvartal i neste uke, og vil da si mer om detaljene rundt spareprogrammet.

Tidligere denne uken ble det kjent at Schibsteds tidligfase-selskaper tapte milliarder i fjor.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS