Frode Haugland Pedersen er Schibsteds nye produktdirektør. Det melder han selv på LinkedIn.
Til Medier24 forteller han at han er veldig glad over å ha fått tilliten, og forklarer at rollen innebærer ansvar for å styrke produktutviklingen tett på mediehusene. I tillegg å bidra til at felles løsninger tas i bruk på best mulig måte, samt å styrke arbeidet med data og innsikt.
– Jeg gleder meg til å jobbe tett på både brukerne og journalistikken, som er et mål i ny organisasjon. Vi skal også jobbe mer på tvers i Norge og Sverige. Det betyr tydeligere mandat, sterkere samarbeid og et felles mål om å styrke destinasjonene våre, sier han.
Han sier at de skal bli flinkere til å jobbe innsiktsdrevet, forenkle organisasjonen og satse på det som gir mest verdi.
– Samtidig må jeg bare si at jeg har hatt noen utrolig givende år som produktsjef i Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad. Der er det utrolig mange flinke folk som har gitt meg rom og tillit. Vi har gjort mye spennende de siste årene, som har engasjert abonnentene. Jeg håper at mentaliteten og stå-på-viljen fra BT og Aftenbladet er noe jeg kan viderebringe inn i den nye rollen også, sier han.
Espen Sundve, CPO i Schibsted, er fornøyd med at Haugland Pedersen er med i ny rolle.
– Jeg er utrolig glad for å ha Frode med på laget når vi nå bygger en helt ny produktorganisasjon i Schibsted. Han sitter med dyp forståelse av behovene til våre brukere og redaksjoner, som er helt avgjørende for alt vi skal bygge fremover, sier Sundve.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no