Julie Geitvik er ansatt som ny kommersiell direktør i VG, skriver Schibsted i en pressemelding.
Hun overtar etter Christian Haneborg, som i mai gikk inn i konsernledelsen i Schibsted og ble konserndirektør for annonse.
Geitvik skal kombinere sin ny jobb med rollen som Director Brand Development i Schibsted Marketing Services Norge, der hun leder utviklingen av den kommersielle verdien til alle Schibsteds merkevarer.
– VG er et av de mest spennende og innflytelsesrike mediene i Norge, og det er en ære å få bli med på de neste kapitlene. Jeg ser frem til å bidra til å finansiere journalistikken gjennom å styrke VGs kommersielle posisjon og skape gode løsninger for våre annonsører, sier Geitvik.
Hun har tidligere vært strategidirektør i Allente Nordic og hatt strategiroller i Amedia og Deloitte.
– Julia bringer med seg solid kompetanse og et skarpt blikk for hvordan vi kan skape verdi gjennom innsikt, teknologi og sterke kommersielle konsepter. Hun har en imponerende evne til å kombinere strategisk forståelse med operativ gjennomføring, og jeg er svært glad for at hun tar over rollen i VG, sier Haneborg.
Som kommersiell direktør vil Geitvik lede arbeidet med å videreutvikle VGs forretningsmodeller og sikre vekst i annonseinntekter.
– Jeg gleder med til å få Julia med på laget. Hun har kraften og kompetansen som skal til for å videreutvikle dagens VG, sier Gard Steiro, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i VG.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no