Ulrikke Dahlskås og Leah Plotz er Strossle Norges to nye ansatte.

Strossle vokser i Norge: Tredoblet omsetningen i fjor - og nå styrker selskapet seg på utvikling og kampanjer

Teknologiselskapet henter fra startup og ABC Startsiden når to nye medarbeidere blir med på laget.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Strossle - som leverer anbefalingsteknologi og innholdsmarkedsføring til nettaviser og andre nettsteder - tredoblet omsetningen i Norge fra 2015 til 2016. Selskapets teknologi kan du se på en rekke norske medier, blant annet nederst i denne saken på Medier24

Og veksten fortsetter, melder selskapet, som nå styrker bemanningen med to nye ansatte: 

- For å levere på topp overfor kunder og brukere har vi ansatt en som kan jobbe tett på kvalitetssikring og utvikling av tjenesten vår, og en som jobber fokusert på optimalisering av leveransene våre, sier daglig leder Rickard Lawson i en melding. 

Daglig leder Rickard Lawson i Strossle Norge.

Leah Plotz kommer fra startup-miljøet på Startuplab, og skal nå jobbe som Product Manager i Strossle Norge. Hun vil jobbe tett med publisistene som bruker nettverket, i takt med nye funksjoner og produkter som rulles ut. 

– Leah er en dame med tech-kompetanse, og hun har svært gode kommunikasjonsevner. Hun er helt perfekt når vi nå skal jobbe tett og iterativt med publisistene våre, sier Lawson.

Selskapet har også ansatt en Campaign Manager: Ulrikke Dahlskås kommer fra ABC Startsiden, og har solid erfaring fra bransjen. 

- Hun skal sikre at vi til enhver tid leverer på behov og etterspørsel, med særskilt fokus på kampanjer. Ulrikke har god erfaring med både byråer, annonsører og publisister, sier Lawson, og oppsummerer.

- To viktige brikker er på plass på Oslo-kontoret nå!

Lawson melder videre at Strossle nå når 10,5 millioner norske nettlesere per måned, og vokser «raskere enn planlagt». Ifølge norgessjefen er Norge også blant selskapets kontorer som vokser raskest i Europa. 

Strossle ble etablert i 2013, med hovedkontor i Malmø og 11 andre kontorer i Europa. Selskapet jobber ifølge seg selv med 1200 europeiske mediebedrifter, og leverer innholdsmarkedsføring til mange merkevarer og kunder. 

 

 

Powered by Labrador CMS