Rundt kl. 00.20 på valgnatten, møttes partilederne til debatt på Stortinget.

Brakseier til NRK på valgsendingen

NRK hadde en markedsandel på 75 prosent på mandagens sending.

Publisert Sist oppdatert

1,8 millioner seere var innom NRKs «Valgnatt 2025» en eller flere ganger gjennom mandagens sending. Det skriver Kampanje, som viser til tall fra NRK Analyse. 

Totalt så 597.000 hele sendingen, noe som utgjør en markedsandel på 75 prosent.

– Det er veldig solid. Spesielt tatt medieutviklingen i betraktning. Så vi er i stor grad veldig fornøyd, sier redaksjonssjef i Dagsrevyen, Hanna Thorsen til Kampanje. 

Det er likevel en svak nedgang fra stortingsvalget i 2021, hvor 1,9 millioner var innom, og 614.000 så hele valgsendingen. 

Konkurrenten TV 2 hadde i snitt 144.000 seere på valgnattsendingen i primetime, som er fra 20.55-23.48.  Det ga en markedsandel på 12,9 prosent. 

Nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække, er fornøyd med tallene. Hun sier til Kampanje at NRK som alltid er store på valgkvelden, og gratulerer kollegaene på Marienlyst. 

– Fokuset vårt er på tvers av plattformene der vi har økning både på TV2.no, video og vår livesending på TV2.no og TikTok, sier hun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS