Den nye fronten til venstre, og med gammelt design til høyre.
Den nye fronten til venstre, og med gammelt design til høyre.

VG får ny visuell identitet

Allerede nå får enkelte lesere se den nye fronten, som rulles ut med nytt VG-design neste uke.

Publisert

Et fåtall av VGs lesere har allerede nå en ny forside når de besøker nettavisen.

Det er en del av VGs nye visuelle profil. Blant annet er skrifttypene endret.

I halvannen uke har det vært testet internt.

– Da trodde jeg at redaksjonen skulle sette kaffen i halsen, for det gjør man typisk når design endres. Men tilbakemeldingen har vært overall forventning, sier leder for redaksjonell innovasjon og publisering, Helle Skjervold, til Medier24.

Hun sier det nye designet både skal speile at VG er tabloid og gir trøkk - og samtidig gi bedre oversikt. 

– Det har vært deilig å se at det blir trøkk, som vi har vært opptatte av å få til.

Resten av VGs visuelle identitet er også på trappene. Da blir det blant annet noen nye farger og visuelle elementer.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS