Forfatter og rådgiver Ida Aalen er «Årets sosiale medier-personlighet»

#somed2016: Får pris for faglig styrke og tydelig stemme.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ida Aalen, forfatter og rådgiver i Netlife Research, ble tirsdag kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet. Det skjedde under Social Media Days i Oslo.

Prisen skal løfte fram noen som gjør en jobb på vegne av seg selv, for fremtidens kommunikasjon, og for bransjen. Og det er ingen hederspris, men en stor anerkjennelse til en spesiell person som i foregående år har lagt ned en betydelig innsats for å heve nivået og interessen for sosiale medier.

Juryen uttaler om prisvinneren at hun har bidratt til faglig styrke, og har løftet sosiale medier som en akademisk disiplin. 

Juryens begrunnelse lyder i sin helhet:

Dette Årets Sosiale Medier Personlighet har vært en av veldig få som har klart å løfte sosiale medier som en akademisk disiplin i året som er gått.

Vinneren er en soleklar kandidat til prisen fordi dette feltet trenger talspersoner som kan sette det inn i en historisk kontekst.

Sosiale medier har en tendens til å bli gjenstand for synsing og historieløshet.

Vinneren er flink til å få oss andre rådgivere ned på jorda og bringe empiri og historisk kontekst til faget.

Vinneren har vært en opplagt kandidat til denne prisen tidligere og mange vil si at det er på overtid at denne prisen når går til henne.

Nå vet du at der en kvinne, og tankene går kanskje med én gang til én eller flere kvinner som kunne fått denne utmerkelsen. Denne bransjen er velsignet med flere gode kandidater til en slik pris – 3 av 4 vinnere til nå har vært kvinner.

Årets kvinne tåler svært godt sammenligningen med våre tidligere vinnere. Årets Sosiale Medier Personlighet er foreredragsholder, forfatter, debattant og strateg og mye mer – og selvsagt er det

Fra Netlife ResearchIda Aalen!

Saken blir oppdatert - og vi kommer tilbake med mer om alle vinnere når kåringen er over!

Powered by Labrador CMS