X-eier Elon Musk.

X mister norske brukere

Taper terreng.

Publisert

X, tidligere kjent som Twitter, har mistet fire av ti norske brukere siden 2020, ifølge tall Kantar Media la fram torsdag under seminaret Folks Medievaner 2025.

– Samtidig vokser WhatsApp, LinkedIn og TikTok mest – med LinkedIn som den tydeligste vinneren. Også Snapchat og Instagram har hatt en jevn økning i daglige brukere det siste tiåret.

Nye tall viser nordmenns bruk av sosiale medier.

Det opplyser forskningsdirektør Knut-Arne Futsæter til Medier24.

– X oppleves av brukerne som både nyttig og lærerik, men også irriterende. Plattformen scorer relativt lavt på mange områder og har en svakere posisjon enn andre nettsamfunn. Hele 55 prosent av brukerne oppgir at de ikke stoler på nyheter og informasjon fra X. Utviklingen viser at X står overfor en tøff kamp for å forbli relevant i det norske markedet. Skal plattformen vinne tilbake brukerne, må den styrke både tilliten og opplevelsen – ellers kan LinkedIn og TikTok fort ta over rollen som de mest attraktive arenaene for nyheter, debatt og deling.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS