Leder i Norsk Journalistlag, Dag Idar Tryggestad.

NJ ber om en million til implementering av ny profil

Norsk Journalistlags planlagte logo-endring får en prislapp på over 2,5 millioner kroner. 

Publisert Sist oppdatert

Rettelse: I den opprinnelige saken sto det at NJs nye profil blir en million dyrere en antatt. Det riktige er at implementeringen av den nye profilen vil koste en million kroner. 

Norsk Journalistlag sin prosess med å bytte visuell identitet, vil koste mye mer enn først antatt. Det melder Journalisten.

 Tidligere har planen vært å bruke opp mot 400.000 kroner på et forprosjekt i 2023, og 1,1 millioner kroner i 2024. 

I mars ba landsstyret om en oversikt over hva implementeringen vil koste. Nå er prislappen på en million kroner klar. 

«Den nye identiteten medfører en større og mer omfattende prosess enn forutsett da denne saken ble budsjettert i 2023. Spesielt vil bytte av logo gjøre implementeringen mer omfattende enn opprinnelig budsjett la opp til. I tillegg krever nye farger og et oppdatert og mer profesjonelt utseende nye maler og verktøy i alle våre flater og arbeidsområder», står det i notatet fra sekretæriatet.

Det foreslås at halvparten av den ekstra millionen hentes fra penger som er satt av til verving. Den andre halve millionen skal sikres ved å gi en halv million ekstra i NJs budsjettet til kommunikasjon og markedsføring.

Endringen gjør at NJ styrer mot et underskudd på 1,8 millioner kroner i 2024, skriver Journalisten. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS