P4-gruppen økte både inntektene og resultatet i 2024. Omsetningen endte på nær 430 millioner kroner, en økning på seks prosent fra året før. Resultatet før skatt steg med 23 prosent til 158 millioner kroner. Det skrier Kampanje.
Konsernsjef Kenneth Andresen sier til Kampanje at de er fornøyde med utviklingen.
– Vi har all grunn til å være fornøyd både med den sterke markedsveksten og med vår andel av den, sier han.
Det er hovedkanalen P4 som står for veksten, mens P5 Radio Halve Norge opplevde en nedgang i omsetning på fem prosent. Nedgangen forklares med intern omdisponering av reklametrykk mellom kanalene.
I et marked preget av lav vekst i tradisjonelle mediekanaler, har radio vært en positiv unntak, og tall fra Mediebyråforeningen viser vekst i radioreklame gjennom byråene på åtte prosent. Andresen peker samtidig på økende konkurranse fra globale teknologiselskaper.
– Det er en trussel for en samlet norsk mediebransje og utfordrer evnen til å finansiere samfunnsoppdraget, sier han til avisen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no