Ola Lunde gir seg som NRKs skiskytterkommentator etter årets sesong, skriver NRK.
– Da gir jeg meg. Det er en tid for alt, sier Lunde til NRK.
Lunde har kommententert sporten for NRK i 26 år, og har til sammen vært involvert i norsk skiskyting i over 54 år.
Han sier at han gir seg fordi han er blitt pensjonist, og av helsemessige årsaker.
– Og så tenker jeg at det er fint å slutte etter OL på mitt favorittsted, Anterselva. Det er jo en tid for alt, og nå gleder jeg med til å være mer sammen med familien og mine fire barnebarn.
Før han gir seg skal Lunde være NRKs ekspertkommentator – etter OL – i tre verdenscuper.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no