Kristin Ward Heimdal, daglig leder i Podme i Norge.

Podme satser på lydbøker i Norge

Gjør som i Sverige og Finland.

Publisert Sist oppdatert

Schibsted-eide Podme utvider sitt lydtilbud i Norge. Tirsdag 14. oktober blir lydbøker en del av porteføljen, skriver selskapet i en pressemelding.

– Med lydbøker i Podme blir det nå enda enklere å finne både underholdning, inspirasjon og gode historier på ett sted. Vi har opplevd et varmt engasjement fra flere av de største norske forlagene, og er stolte over å kunne tilby et bredt og variert utvalg lydbøker fra start, sier daglig leder i Podme i Norge, Kristin Ward Heimdal.

Med nytt tilbud kommer også et nytt abonnement, Premium Total, som vil være en utvidelse av det eksisterende podkastproduktet. Da får abonnentene både lydbøker og podkaster.

– Vi har allerede en stor og engasjert brukerbase, og ved å tilby lydbøker hos Podme tror vi at vi kan bidra til å rekruttere enda flere lyttere til lydbøker i Norge, sier Heimdal.

– Samarbeidsmulighetene med de øvrige mediehusene i Schibsted er også mange, og vi er blant annet i dialog med Aftenposten om ulike felles initiativ som vi håper vil kunne bidra til økt engasjement for litteratur og lydbøker, sier Heimdal.

I pressemeldingen opplyses det at lydbøkene vil bli fult integrert i Podme-appen, og funksjonaliteten vil rulles ut i tjenesten de neste ukene. På sikt vil det også tilbys til Schibsteds aviskunder i Norge.

Selskapet skriver at de fortsetter å bygge posisjon i det nordiske lydmarkedet.

– Vi vet at mange ønsker en samlet opplevelse for både podkaster og lydbøker, og dette steget bringer oss nærmere det. Som en del av Schibsted bidrar vi samtidig til en større ambisjon om å bygge Nordens ledende mediedestinasjon, sier CEO i Podme, Martina Göransson.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS