– Det var jo litt godt-vondt å hente to personer fra ett og samme byrå, men PR-operatørene er kjent for å dyrke frem flinke folk, og dette var to særdeles sterke kandidater. Nå håper vi at deres gamle byrå tilgir oss udåden, sier administrerende direktør Cathrine Stensland i Metro Branding ifølge pressemeldingen.
Ifølge pressemeldingen mener Stensland at de to nyansettelsene er et spennende løft for selskapet.
– Dette var rett og slett en litt for fristende mulighet. Dyrking av fag i et tverrfaglig miljø, strategisk merkevarefokus, gode kundereferanser og hyggelige folk gjorde at overgangen ble veldig riktig, sier Benedicte Herstad Simonsen, ifølge pressemeldingen.
Det skal Anne-Marthe Øien være enig i, ifølge meldingen.
– Det er et utrolig kompetent miljø med mange dyktige spesialister innen flere fagfelt. Jeg gleder meg til å bidra med mitt, og ta de nye utfordringene som kommer, sier hun.
Totalt har selskapet hentet fem nye ansatte i høst. De tre andre er Linn Andersen, Robin Kalleberg Nilsen og Maren Merakerås.
– Metro Branding har lenge hatt rykte på seg for å være rivende dyktige, så da jeg bestemte meg for å bytte jobb var det ingen tvil om at det var der jeg skulle søke, sier den nye performance-spesialisten, Merakerås, som har bakgrunn fra MediaCom og GroupM.