Onsdag ble persontallene for første kvartal lagt ut på medietall av Mediebedriftenes Landsforening (MBL).
Se topplisten nederst i saken.
Tallene viser at VG fremdeles har størst daglig dekning, og nærmer seg to millioner i daglig dekning. De har en økning på nesten 48.000 fra samme kvartal i fjor, som er den største økningen blant mediehus, ikke inkludert Yr.no. Like bak ligger E24, med en vekst på nesten 18.000.
Persontall
Kantar leverer de offisielle dekningstallene for norske nettsteder. Tallene inneholder gjennomsnittlig daglig dekning for nettsteder for mobil, PC/ Mac, nettbrett, eAvis og digitalt total.
- Vi takker for tilliten med å få lov til å oppdatere nesten to millioner nordmenn hver eneste dag, i en turbulent tid hvor redaktørstyrte medier er viktigere enn noensinne. At stadig flere bruker VG er den beste belønningen vi kunne fått for et målrettet arbeid i redaksjonen med å være hele folkets førstevalg som nyhetsdestinasjon, sier utviklingsredaktør Øyvind Brenne.
Brenne roser redaksjonen for å balansere en bred dekning av Ukraina og Gaza, samtidig som de har vært ledende på områder som politikk, krim, sport og underholdning.
– Jeg vil også trekke frem måten redaksjonen, produktmiljøet og utviklerne sammen har utnyttet AI-revolusjonen på en konstruktiv måte som forbedrer brukeropplevelsen av VG, sier Brenne.
Dagbladet er de i toppen med størst tilbakegang på 134,354 daglige lesere. De følges av Se og Hør, som faller med i overkant av 87.000.
For VG og TV 2 er tallene også oppjustert ved at VGlive.no ble koblet inn under VG.nos domene i september, og at Storm.no og Altomfotball.no ble koblet inn under TV2.no i mai og august.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no