VGs magasinredaktør Jane Throndsen er glad for satsningen på de mer voksne leserne.

VG Voksen: – Vi ønsker å gi et kvalitetsmagasin til alle dem som elsker papir

– Det er spennende og stimulerende å gå litt motstrøms, sier grafisk designer i VG Voksen, Leif Magne Gramstad.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

VG lanserte i høst et helt nytt papirmagasin for voksne lesere, VG Voksen. Målgruppen er menn og kvinner over 55 år.

– Vi ønsker å gi et kvalitetsmagasin til alle dem som elsker papir. Til dem som ønsker å gi seg selv en liten pause i hverdagen, lese gode intervjuer og flotte reportasjer. Voksens første utgaver har fått fantastisk respons i markedet, sier VGs magasinredaktør Jane Throndsen i en pressemelding. 

 

– Fint å kunne formidle klokskap

Nå er den fjerde utgaven av magasinet ut. Magasinet kommer ut hver fjerde uke og selges i løssalg. 

– I et samfunn som heier fram det ungdommelige, er det fint og givende å kunne formidle tanker, erfaringer og klokskap fra intervjuobjekter som har levd en stund. Det er også spennende å høre hva de tenker, håper og drømmer om fremtiden. Vi vil inspirere, opplyse og ta de voksne leserne på alvor, sier journalist Marthe Reienes i meldingen. 

Hun er redaksjonsansvarlig i det nye magasinet og har tidligere vært redaksjonsansvarlig for VG Familieklubben.

Leif Magne Gramstad er grafisk designer for magasinet, ifølge pressemeldingen, og har jobbet med en rekke liknende prosjekter på ulike steder i Schibsted-systemet. 

– Det er spennende og stimulerende å gå litt motstrøms, å jobbe med reportasjer og tematikk som sjeldnere løftes høyt av andre medier, og presentere dem til lesere som allerede kan mye, våger mye og som ofte har god tid. Vi håper å inspirere til fargerikt voksenliv, og til å lære av hverandre hvordan vi best kan takle utfordringene knyttet til helse, økonomi og tidsbruk, sier Gramstad i pressemeldingen. 

Powered by Labrador CMS