Tone Krohn Clausen er ansatt som ny direktør for Amedia abonnement, skriver konsernet i en pressemelding.
– Amedia har en unik posisjon i det norske medielandskapet, og jeg har lenge fulgt arbeidet med å utvikle både abonnementsmodellen og +Alt-produktet med stor interesse. Jeg gleder meg til å bidra til videre vekst og innovasjon, og til å bli kjent med organisasjonen og leserne, sier hun.
Tone Krohn Clausen kommer fra stillingen som Director of Subscriptions Norway i Schibsted, hvor hun har hatt ansvar for abonnementsutvikling, produkt og kundeopplevelse på tvers av mediehus som VG, Aftenposten, E24 og Bergens Tidende.
Hun er utdannet som siviløkonom og har over 20 års erfaring fra medie- og teknologibransjen, med tidligere lederroller i Canal Digital, Aschehoug og Schibsted.
– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge, Hun har vist sterk evne til å kombinere strategisk forståelse med operasjonell gjennomføring. Med Tone får vi en leder som vil styrke vår allerede dyktige abonnementsorganisasjon ytterligere, sier Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift i Amedia.
Krohn Clausen begynner i Amedia 1. september.
I februar varslet Amedia endringer i toppledelsen, blant annet skulle annonse og abonnement samles i en felles linje under Gisle Torheims ledelse.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no