Fra venstre: Akersposten-redaktør Fredrik Eckhoff, Hanne Bae Ottho og Vidar Bakken.

Amedia kjøper Akersposten - sier de vil gi leserne bedre innhold

- I Amedia setter vi stor pris på å ha fått til denne avtalen, sier konserndirektør Pål Eskås.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Amedia kjøper Oslo-avisen Akersposten.

Det bekrefter konserndirektør Pål Eskås til Kampanje som omtalte denne saken først.

- I Amedia setter vi stor pris på å ha fått til denne avtalen. Vi overtar en godt drevet og framtidsrettet lokalavis i hovedstaden. Vi mener det er gode forutsetninger til å utvikle den videre med de ansattes erfaringer og lokalkunnskap kombinert med vår kompetanse og gode fellesløsninger. Vår ambisjon er å gi befolkningen i Akerspostens bydeler, Vestre Aker og Ullern, enda bedre innhold.

Akersposten ble lagt ned i 2014, da som en del av Amedia-satsingen dittOslo. I 2016 gjorde avisen imidlertid comeback, under eierskap av de tre nåværende ansatte.

Også redaktør Fredrik Eckhoff er glad for at Akersposten nå returnerer til Amedia.

– Det er med entusiasme og forventninger vi nå går inn en ny epoke for Akersposten. Det har vært fem-seks veldig interessante år siden vi relanserte Akersposten som en ren nettavis i mars 2016, sier Eckhoff i en melding til Medier24.

Og legger til:

– Leserskaren har vokst jevnt og trutt i disse årene, og i dag har avisen flere lesere enn noen gang siden den første gang ble etablert i 1905. Det er vi stolte av.

Powered by Labrador CMS