Amedia har økt prisen på sitt +Alt abonnement med 16
prosent, fra 299 kroner til 349, bekrefter konserndirektør for abonnement,
Gustaf Eriksson.
– Grunnen er så enkel som at
det er to år siden sist, og det var på tide med en økning, og det er i tråd med
markedet, sier Eriksson til Medier24.
– 300 kroner er en tøff
grense, derfor har vi holdt igjen lenge på den, men nå var det på tide, legger
han til.
Prisøkningen gjelder for abonnementet med e-avis, og
inkluderer også Amedia sine partneraviser.
For Amedias egne aviser
er det snakk om over 300.000 +Alt abonnenter, som vil gi en økt månedlig
omsetning på over 15 millioner kroner.
– Vi har vært opptatt av at
+Alt er en suksess, og at det er kjernen i våre abonnement. Derfor har vi også
ventet ekstra lenge med å øke prisen på det. Men vi har gjort grundig research
i forkant, og vi ser at markedet har tatt i mot dette bra.
I tillegg til å ha hatt kraftig økning i antall +Alt abonnenter
de siste årene, har Amedia også rullet ut løsningen i Sverige, under navnet
+Allt.
Nyhetsdirektør Markus Rask Jensen har tidligere uttalt at
de også ser på mulighetene for å få til noe lignende i de nyervervede avisene i
Danmark.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no