Løchting har over 20 års erfaring i mediebyråbransjen og kommer fra rollen som strategidirektør i Mindshare.
Han er ansatt for å lede Amedias nye satsing mot mediebyråene i det nasjonale annonsemarkedet.
– Aldri har det vært viktigere med journalistikk i verden. Jeg kommer fra Mindshare der vi har vært opptatt av å bruke reklamemidler på en god og bærekraftig måte, og nå får jeg muligheten til å bidra til et bedre samfunn hver eneste dag, sier Løchting i en pressemelding.
Løchtings nye avdeling skal jobbe målrettet mot mediebyråene for å skape digital vekst i det nasjonale annonsemarkedet, og blant annet bygge allianser og strategiske partnerskap med mediebyråene for å styrke forholdet til norske redaktørstyrte medier.
– Med sin solide erfaring, kompetanse og innsikt kommer Peer Morten til å løfte Amedias posisjon i det nasjonale annonsemarkedet betydelig. Han har en imponerende bakgrunn og er en fantastisk person. Dette er rett og slett en stjernesignering for Amedia, sier Christian Thu, direktør for Nasjonalt Salg i Amedia Annonse.
Løchting startet i jobben 1. juni.