Peer Morten Løchting, sammen med Christian Thu, direktør for Nasjonalt Salg.

Amedia henter mediebyrå-veteran

Peer Morten Løchting blir ny leder for Byrå- og Vekstteamet i Amedia Annonse.

Publisert

Løchting har over 20 års erfaring i mediebyråbransjen og kommer fra rollen som strategidirektør i Mindshare.

Han er ansatt for å lede Amedias nye satsing mot mediebyråene i det nasjonale annonsemarkedet.

– Aldri har det vært viktigere med journalistikk i verden. Jeg kommer fra Mindshare der vi har vært opptatt av å bruke reklamemidler på en god og bærekraftig måte, og nå får jeg muligheten til å bidra til et bedre samfunn hver eneste dag, sier Løchting i en pressemelding.

Løchtings nye avdeling skal jobbe målrettet mot mediebyråene for å skape digital vekst i det nasjonale annonsemarkedet, og blant annet bygge allianser og strategiske partnerskap med mediebyråene for å styrke forholdet til norske redaktørstyrte medier. 

– Med sin solide erfaring, kompetanse og innsikt kommer Peer Morten til å løfte Amedias posisjon i det nasjonale annonsemarkedet betydelig. Han har en imponerende bakgrunn og er en fantastisk person. Dette er rett og slett en stjernesignering for Amedia, sier Christian Thu, direktør for Nasjonalt Salg i Amedia Annonse.

Løchting startet i jobben 1. juni.

Powered by Labrador CMS