
MediaPuls episode 61: Naivt å satse på Facebook og Instant Articles?
PODKAST: Det er sterke meninger om Facebook og Instant Articles. Vi tar opp noen av dem i ukas episode. Og som vanlig mye mer!
Denne artikkelen er over to år gammel.
Mens norske mediehus krangler seg i mellom er flere utenlandske mediehus på vei til Norge. Og nye norske nettaviser ser også dagens lys.
NTB har endelig lansert sin journalist-robot, Amedias neuromarketing-annonseundersøkelse blir avkledd, og Schibsted langer ut mot naive medier som satser på Facebook og Instant Articles.
Google gjør store endringer på søk, og lanserer et nytt sosialt nettverk. Og muligens mye mer i løpet av Google I/O-konferansen sin.
Dette, og mye mer i episode 61.
Hør på MediaPuls via
- SoundCloud
- Acast
- TuneInRadio
- iTunes
- eller RSS-feed.
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/264779442" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Nyttige lenker:
- Norges første robotjournalist sendte ut fotballreferater (Medier24)
- VF Tech hjalp HansPetter.info å komme seg på Facebook Instant Articles
- Slik reagerer hjernen på nettreklame (Kampanje)
- Når Amedia feiltolker kroppens signaler (Kampanje)
- Naive medier bygger luftslott på Facebook – og skryter av dem (BreakIt)
- Instant Articles er god butikk (HansPetter)
- Ødelegger eller redder Facebook journalistikken (New York Times)
- Medier bør gå all in på Facebook (Kampanje)
- Ny nettavis om norske teknologibedrifter i den nye økonomien (Shifter.no)
- Nordisk utgave av Business Insider
- New York Times sikter mot norden (Resume.se)
- Google forlenger lengde på titler og beskrivelser (Search Engine Journal)
- Google øker bredden på søkeresultat, og reduserer avstanden mellom resultatene (The SEM post)
- Google jobber med en frittstående VR-brille (Wall Street Journal)
- Google jobber med en Amazon Alexa-konkurrent (The Next Web)
- Amazon Echo (HansPetter.info)
- YouTube-video av de tre Alexa-produktene til Amazon (Mashable)
- Google hopper på meldings-botene (Forbes)
- Facebook begynner å selge pre-rolls (AdWeek)
- 85% av alle Facebook-videoer blir avspilt uten lyd (DigiDay)
- Twitter teller ikke inn bilder og video oppimot begrensningen på 140 tegn (Bloomberg)
- Twitter tester live-streaming med Periscope - direkte fra mobil-appen (The Verge)
- Google Spaces - et nytt sosialt nettverk (TechCrunch)
- Med Spaces beviser Google fortsatt at de ikke forstår sosiale medier (Engadget)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.