Informasjonstilgang eller spredning av propaganda? Nå må plattformselskapene balansere mange hensyn samtidig
Google sporer dine bevegelser og lagrer posisjonsdata selv når du har skrudd av posisjonsloggen på din enhet
SOL.no og Teknisk Ukeblad får begge penger av Google: Skal satse på lyd og 3D-modeller i journalistikken
MediaPuls 258: Denne uka ble Aftenposten felt i PFU. Det må være et av historiens mest opplagte brudd på presseetikken
Schibsted roer ned «Google-frykten» blant byråene. Sikker på at de skal få kampanjer på lufta også etter GDPR
Google lader samme våpen mot både Netflix og Spotify: Lanserer YouTube Premium - samler musikk og video i én tjeneste
Stortinget sier nei til «Google-skatt»: Partiene vil ikke utrede en norsk skatt for selskaper med digitale inntektsmodeller
Norge må utrede rettferdig skattlegging av globale aktører. Vi kan ikke vente på overnasjonale løsninger
Ny Google-policy kan koste europeiske medier milliarder: Nettgiganten stiller GDPR-ultimatum til alle som bruker Doubleclick
En særnorsk Google-skatt kan komme til å ramme norske bedrifter og markedsførere. Dette må løses globalt
MediaPuls 247: Nesten alle er fortsatt på Facebook, og bruker det nesten like ofte. Nå kommer de over 60 også til Snapchat og Instagram
Slik skal EU få nettgigantene til å betale mer skatt. Nye regler kan koste selskapene 47 milliarder kroner i året
Mens norske mediehus bygger hver for seg, kommer Google med en mulig gamechanger: Felles pålogging og betaling for abonnement
EUs forslag til nye skatteregler kan gi Google og Facebook en skatteregning på over 150 millioner kroner
Mens Stortinget diskuterer et norsk sololøp, har EU snart planen klar for hvordan nettgigantene skal skattlegges
En særnorsk «Google-skatt» vil neppe treffe de globale aktørene - men heller ramme norske annonsører og markedsførere
Google Ads slipper til annonser fra falsk Stephen Hawking-side - målrettet mot nordmenn på flere norske nettsteder
- Helt unyttig arbeid, mener IKT-Norge om å utrede en særnorsk «Google-skatt». Abelia advarer også mot MDG-forslaget
Norske annonsører finansierer falske nyheter: MBL og ANFO fant 91 norske bedrifter på tvilsomme nettsteder
MediaPuls 221: Maria Aas-Eng har vært på verdens største teknologimesse - og forteller hva som ga mest inntrykk fra CES