PR- og mediesjef Jan-Petter Dahl i TV 2.
Eivind Senneset, TV 2
Qatar-VM: Så mange fulgte åpningskampen på TV 2
Åpningskampen ga TV 2 en markedsandel på 52,7 prosent.
Denne artikkelen er over to år gammel.
På søndag ble fotball-VM i Qatar sparket i gang på TV 2. Totalt så 235.000 seere kampen, opplyser TV 2 til Medier24.
Det gir kanalen en markedsandel på 52,7 prosent.
Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, skriver til Medier24 at de er innholdsmessig fornøyd med starten, og det har vært stor interesse for Qatar/FIFA-journalistikken på tv2.no.
– Tallene er som de er og er vanskelig å sammenlikne med åpningskamper fra tidligere VM som har gått på ulike tidspunkter midt på sommeren, med andre lag og på NRK, skriver Dahl til Medier24.
Sammen med NRK har TV 2 rettighetene til å vise fotball-VM i Qatar.