Ulf André Andersen (Uffe), ansvarlig redaktør i Se og Hør.

Se og Hør slår Nettavisen og Aftenposten på lesertall: – Ikke fornøyd

Se og Hør gikk i tredjepartsfella for noen år siden. Nå har de lært, sier Ulf Andrè Andersen.

Publisert

Mens flere av de store mediehusene opplever nedgang i lesertallene i andre kvartal, skyter Se og Hør fart, og hopper forbi både Aftenposten og Nettavisen i daglig dekning. De øker fra 482.000 til 516.000. En økning på nesten sju prosent. 

– Vi har satset på egne saker og journalistikk som ingen andre har, sier ansvarlig redaktør i Se og Hør, Ulf Andrè Andersen, til Medier24. 

Han legger til at de er fornøyd med at de vokser, men at de ikke er fornøyd med posisjonen.

– Vi må vokse mer for å overleve, vi må videre oppover. Vi har klart de målene vi har satt, så må vi jobbe med nye mål og planer. Man må alltid være sulten. 

Andersen forteller at Se og Hør har etablert en frontdesk, og de siste årene har satset mer på direktetrafikk, og er mindre avhengig av tredjepartstrafikk. 

– Vi så for noen år siden at vi gikk i den fella. Det er trafikk du ikke har kontroll over, så vi lærte av den feilen, og er mer opptatt av å få leserne til å oppsøke oss direkte. Og direktetrafikk er den valutaen i den digitale bransjen som få prater om, sier han. 

Se og Hør har de siste årene levd ekstra godt på å være ledende i saker om kongehuset, både i dekningen av Marius Borg Høiby, og bryllupet til Märtha Louise og Durek Verret. 

– Det handler om å ha ekslusive historier som leserne må komme til oss for å få. Vi har saker ingen andre har, og som er vanskelig å kopiere med eksklusive rettigheter til lyd og video. Tekst kan alle kopiere, men man må til oss for å se og høre det. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS