Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.

Medietilsynet ga seks advarsler i fjor

Fem av advarslene gjaldt brudd på kringkastingsregelverket.

Publisert Sist oppdatert

Medietilsynet ga totalt seks advarsler for brudd på regelverket i 2023. 

Fem av advarslene gjaldt brudd på kringkastingsregelverket: For reklame, sponsing og produktplassering, opplyser Medietilsynet i sin tilsynsrapport for året.

Tilsynet gjennomførte totalt 36 tilsynsaktiviteter i fjor, som var sju flere enn i 2022 og elleve flere enn i 2021. 

– Tilsyn skal blant annet bidra til å sikre at befolkningen ikke utsettes for et for høyt kommersielt trykk, og at barn beskyttes mot skadelig innhold. Flere kontroller øker muligheten for at brudd oppdages og kan korrigeres raskt. Medietilsynet kommer til å prioritere tilsynsaktiviteter høyt også fremover, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.

På tampen av 2023 ble det sendt ut to varsler om sanksjon, som medførte at Discovery ble gitt gebyr og VGTV mottok en advarsel

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS