Ansvarlig redaktør i ØB, Martin Gray og nyhetsredaktør Anders Nordheim Dahl

Kutter i papirutgivelsen: – Leservanene har endret seg

Nå er flesteparten av Østlandets Blads abonnenter digitale. Nå endrer ØB papiravisens hyppighet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I likhet med de fleste norske aviser, merker Østlandets Blad at flere og flere leser avisen digitalt. 60 prosent av abonnentene til avisen kun digitale, mens åtte av ti av dem som har papirabonnement også oppdaterer seg digitalt, skriver avisen.

– Leservanene har endret seg. De aller fleste av våre over 10.000 abonnenter leser oss bare digitalt, og flesteparten leser Østlandets Blad via smarttelefon, sier ansvarlig redaktør Martin Gray.

Nå endrer ØB papiravisens hyppighet. Fra 13. april kommer avisen ut tre dager i uken, i stedet for fem.

Gray understreker at papirabonnentene ikke vil få mindre innhold, selv om antall aviser reduseres.

– Vi øker sidetallet i avisen, og skal lage en skikkelig god helgeavis folk skal få i postkassen på fredager, med alt det vante innholdet. Leserne skal ikke gå glipp av noe.

Dette er ikke første gang en Amedia-avis gjennomfører frekvensendringer. Blant annet gikk Akershus Amtstidende fra fem til tre dager i mars 2019, og Smaalenene i Askim reduserte fra seks til tre dager i høst.

Powered by Labrador CMS