Marte Ingul i Amedia

Nå har Amedia over 30.000 unge gratisbrukere

– Foreløpig har dette gått over all forventning.

Publisert Sist oppdatert

På seks uker har 30.000 unge tatt i bruk gratis tilgang til Amedias aviser, skriver konsernet i en pressemelding.

Prosjektet som gir gratis tilgang til alle mellom 15 og 20 år startet mandag 23. juni.

– Vi hadde selvsagt stor tro på at tilbudet ville bli godt mottatt, men foreløpig har dette gått over all forventning. Hittil har over 30.000 unge registrert seg, som forteller oss at unge både vil og kan engasjeres i redaktørstyrt innhold - særlig når det handler om det som skjer der de bor og som angår deres liv, sier Marte Ingul, konserndirektør for samfunn og kommunikasjon i Amedia og prosjekteier for initiativet. 

Hun understreker at den sterke starten først og fremst skyldes innsatsen som gjøres hver dag i alle Amedias redaksjoner og partneraviser.

Halvparten av de over 30.000 registrerte brukerne er unge gutter, sier Ingul - som mener det er et gledelig signal for en gruppe som tradisjonelt er vanskeligere å nå for redaktørstyrte medier.

Amedia lanserer nå en bredere nasjonal kampanje sammen med sine aviser, i forbindelse med skolestart og høstens stortingsvalg.

– Målet er å nå ut til enda flere unge – også dem som ikke har et forhold til lokalavisen hjemmefra. Fordi vi mener unge fortjener å få hele nyhetsbildet. Det betyr at vi må møte unge på deres premisser. Kampanjen har derfor en kanalmiks med markedsføring i egne og kjøpte flater, som ulike kanaler i sosiale medier og via podkast, sier Ingul.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS