Josimar har passert målet om 1.000 ny abonnenter, bekrefter medeier Even Aas-Eng til Medier24.
– Jeg håper vi kan få enda noen flere, så vi får litt økonomisk pusterom og at redaksjonen kan konsentrere seg om å produsere god journalistikk. Mange har stilt opp for Josimar de siste ukene og det setter vi utrolig stor pris på.
– Det viste seg at det fantes ganske mange der ute som er interessert i gravejournalistikk og det tar vi med oss videre i vårt arbeid fremover, skriver Aas-Eng i en e-post.
Men de avslutter ikke kampanjen av den grunn, opplyser Josimar-redaktør Håvard Melnæs til Journalisten.
– Med 1000 overlever vi, men vi ønsker å legge lista høyere. Vi trenger alle vi kan få, sier Melnæs til fagbladet.
Forrige uke passerte Filter Nyheter sitt mål om 1.000 nye abonnenter.
I starten av måneden gikk medieeier Even Aas-Eng ut på Facebook med at han har forsøkt å selge Josimar og Filter Nyheter, og at magasinene nå står i fare for å måtte legges ned.
Både Josimar og Filter Nyheter lanserte kampanjer der de skrev at de trengte 1000 nye abonnenter innen utgangen av måneden for å overleve.
På spørsmål fra Medier24 om redningskampanjen har vært et PR-stunt for å få nye abonnententer svarte Aas-Eng kontant:
– Nei, dette er blodig alvor.