På bildet: Jarle Nakken, som gir seg som sjef for innholdsstrategi i TV 2.
Jarle Nakken gir seg som sjef for innholdsstrategi i TV 2.

Kampanje: Jarle Nakken slutter som sjef for innholdsstrategi i TV 2

TV 2-toppen takker av, etter flere år i lederstillinger i kanalen.

Publisert Sist oppdatert

Sjefen for innholdsstrategi i TV 2, Jarle Nakken, inngikk en sluttavtale tidligere i høst, bekrefter han overfor Kampanje.

– Jeg har hatt ni fantastiske år i TV 2 og er stolt av å ha vært med på den reisen, sier Nakken til Kampanje.

Nakken, som tidligere har vært programdirektør i TV 2, kom til kanalen i 2014 etter overgang fra TV Norge. De siste fire årene har han vært innholdsstrategi-sjef.

Tidligere i november ble det kjent at TV 2 skal gjennom en hard kuttrunde. Kanalen må klare seg med 120 færre årsverk, og mellom 45 til 50 ansatte må slutte.

Alle ansatte har også fått tilbud om sluttpakker - og flere store profiler har varslet at de forlater kanalen.

De 120 årsverkene inkluderer både fast ansatte, midlertidige, frilansere og konsulenter. 

På spørsmål fra Kampanje om hvordan det blir å forlate TV 2 midt i en krise svarer Nakken:

– Hele mediemarkedet er i kontinuerlig endring. Det er en del av DNA-et når man jobber i en sånn bransje. Det er tøft å forlate gode kollegaer og venner, men det er prisen man betaler når man søker nye muligheter. Jeg har satt veldig stor pris på tiden i TV 2.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS