TV 2-sjef Olav T. Sandnes foran den nye logoen til TV2.
TV 2-sjef Olav T. Sandnes foran den nye logoen til TV2.

TV 2 styrker TV2.no med 30 nye stillinger: Etablerer ny breaking-desk

– Dette er den største digitale satsingen i TV 2 siden oppbyggingen av TV 2 Play, sier sjefredaktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

Publisert

I dag presenterte TV 2s sjefredaktør Olav T. Sandnes og sjef for TV2.no, Derek Bjølgerud , en ny satsing for de kommende årene.

TV 2 styrker TV2.no med hele 30 nye stillinger, og søker derfor dyktige journalister og digitale hoder.

– TV2.no skal fortsette å være blant landets største og viktigste nyhetstjenester og derfor styrker vi satsingen kraftig, sier sjefredaktør i TV 2 Olav T. Sandnes.

TV 2 har de siste årene blitt et stort univers med live-TV, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no

– Vi har mange med knallsterk digital kompetanse i TV 2 allerede, men vi trenger flere for at vi skal levere på de høye ambisjonene vi har for TV2.no.Vi vil ha med oss de med høy digital kompetanse, journalistisk teft, et brennende engasjement for innhold og formidling og ikke minst en liten dose galskap, sier sjef for TV2.no, Derek Bjølgerud.

I første omgang lyser TV 2 ut 30 nye stillinger som skal jobbe med breaking news, direktesendinger, videodesken, sosiale medier, samt underholdnings- og kjendisnyheter.

TV 2 skal styrke desken og etablerer i tillegg en helt ny breaking-desk, og er derfor ute etter Norges beste spesialister på «breaking news».

– Opp mot tre millioner nordmenn over 18 år benyttet seg av en eller flere av TV 2s tjenester daglig i 2021, så dette er en unik mulighet til å jobbe i et mediehus med enorm gjennomslagskraft, sier Bjølgerud og legger til:

– I tillegg får man være med på å bygge opp TV2.no til en enda mer slagkraftig nyhetstjeneste og bli en del av TV 2s digitale spydspiss, sier Bjølgerud.

Stillingene lyses ut om kort tid, og en av de første stillingene som utlyses er TV 2s nye breaking-sjef.

Powered by Labrador CMS