Svensk nettavis med kontodelingsgrep: Økte abonnementsbasen

Den svenske nettavisen Breakit ville få bukt med kontodeling. Det har ført til flere bedriftsabonnement. 

Publisert

I Sverige har kontodeling på svenske nettaviser vært et stort tema det siste året. 

I fjor lanserte gründer og næringsliv-nettavisen Breakit et nytt grep for å få bukt med kontodelingene. Det skriver Dagens Media. 

Breakit endret i fjor abonnementsteknologi, og sender nå innimellom engangskode til kontoens epost for pålogging, noe som skal gjøre det vanskeligere å dele konto. 

Til Dagens Media forteller   Jon Mauno Pettersson , administrerende direktør og sjefredaktør for Breakit at tesen var at mange av deres lesere deler konto. 

– Men det blir litt vanskeligere å dele engangskodene som kan sendes til en administrerende direktør eller info-epost som kontoen abonnerer på. Noe som igjen gjør at du får flere kontoer, sier Jon Mauno Pettersson , administrerende direktør, sjefredaktør og ansvarlig utgiver for Breakit, til Dagens Media.

Han legger til at systemet blant annet gjør at de får flere bedriftsabonnement. 

–Vi får betydelig flere forespørsler til det vi kaller «Breakit Business», som er vår konsernkonto for selskaper. Da er det vanskelig å vurdere nøyaktig hva engangspassordene har bidratt til og hva innholdet vårt har bidratt til. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS