Marius Zachariasen

Marius Zachariasen blir Altingets kommersielle direktør i Norge

Zachariasen har erfaring fra Schibsted, First Hotels og McCann. Nå går har til den nye nettavisen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Marius Zachariasen blir kommersiell direktør i Altinget, og blir danskeide politiske nettavisens andre lederrekruttering før etablering i Norge.

I februar ble det kjent at Altinget skal etablere seg i Norge, og at Veslemøy Østrem blir avisens sjefredaktør. Med seg får hun Marius Zachariasen som kommersiell direktør. Han vil lede avisens salg- og markedsarbeid.

– Dette gleder jeg meg til. Det å få bygge opp en ny og seriøs medieaktør i Norge, er en svært meningsfull oppgave. Slik jeg kjenner mediemarkedet i Norge, er jeg overbevist om at det er behov for en seriøs politisk avis som Altinget. Redaktørstyrte medier som kan gå i dybden og som har stor troverdighet, er noe norske lesere og organisasjoner etterspør, mener Zachariasen.

Han kommer fra rollen som markedsdirektør i First Hotels og har tidligere erfaring fra blant annet Schibsted og McCann.

– Når jeg nå vender tilbake til mediebransjen, er det for å bidra til å styrke den demokratiske samtalen. Innovative, redaktørstyrte medier om politikk, med Altingets nøytrale profil, finnes ikke i det norske medielandskapet i dag, sier Zachariasen.

Påtroppende sjefredaktør i Altinget, Veslemøy Østrem, gleder seg til å samarbeide med Zachariasen.

– Jeg kjenner ham som en svært dyktig og engasjert leder. For å lykkes med å skape noe helt nytt, er det avgjørende å ha en makker av hans kaliber, og som deler visjonen til Altinget, sier Østrem om ansettelsen.

Avisens lederduo går straks i gang med å rekruttere både til redaksjonell og kommersiell side.

Avisen vil få lokaler i Oslo sentrum.

– Vi ser for oss at vi er cirka 12 medarbeidere allerede høsten 2022, og vil gjerne bygge en raus organisasjon med høye ambisjoner, sier de to.

Powered by Labrador CMS