Konserndirektør for trykk og distribusjon i Amedia, John Kvadsheim (t.v) og adm.dir. i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas ser frem til fortsettelsen.

Schibsted og Amedia i land med distribusjonsavtale

Schibsted overtar distribusjon av alle Amedias aviser og andre produkter fra sommeren av.

Publisert Sist oppdatert

Partene har nå signert en endelig avtale, og fra sommeren overtar Schibsted distribusjonen av alle Amedias aviser og andre produkter, samt de tilhørende virksomheter, skriver Amedia i en pressemelding.

De har allerede samarbeidet om utkjøring av både papiraviser og pakker. Samtidig er det flere Amedia-aviser som kommer ut færre dager i uken enn før. Dette har blant annet skjedd fordi prisen for å distribuere avisen har vært dyr.

– Som en direkte konsekvens av våre abonnenters endrede medievaner, er det å eie og drive distribusjon av papiravis ikke lenger en del av Amedias strategiske kjernevirksomhet. De siste årene har Amedia opprettholdt et svært omfattende geografisk distribusjonsnett, som vi nå trekker oss ut av, sier John Kvadsheim, konserndirektør for trykk og distribusjon i Amedia.

Majoriteten av distribusjonsnettet overføres nå til Schibsted Delivery. For geografiene som ikke omfattes av avtalen vil distribusjonen bli overført til ordinær postombæring.

Administrerende direktør i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas, mener avtalen styrker deres posisjon i markedet.

– Denne avtalen representerer en betydelig styrking av vår langsiktige strategi for å tilby et bredt spekter av distribusjonsprodukter, tilgjengelig for flest mulig kunder, på så mange dager som mulig.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS