Sumeet Singh Patpatia, mangfoldssjef i Schibsted.

Mangfold-sjefen kritisk til konsernets nye ledergrupper

Samtidig som Schibsted er ute med ny kampanje for å fremme mangfold, er de nye ledergruppene ganske homogene. 

Publisert Sist oppdatert

I forbindelse med at Schibsted i neste uke deler selskapet i to, og selger nyhetsmediene til Stiftelsen Tinius, har konsernet satt to nye ledergrupper, for Schibsed Markedplaces og Schibsted Media.

Samtidig har konsernet lansert en ny mangfoldskampanje med budskapet «Don´t hire yourself».

Mangfoldssjef i Schibsted, Sumeet Singh Patpatia, sier til Kampanje at konsernet har mer å gå på når det gjelder mangfold i de nye ledergruppene.

– Vi kan ikke si oss fornøyd før vi har et representativt utvalg som speiler samfunnet - fra toppen og nedover, sier Patpatia til Kampanje.

Den nye konsernsjefen for markedsdelen av selskapet, Schibsted Markedplaces, Christian Printzell Halvorsen, sier til Kampanje at han er enig i oppfatningen, og sier det absolutt er rom for bedring når det gjelder mangfold i ledergruppen.

– En ideell ledergruppe reflekterer helheten i samfunnet, og så vil jeg også si at vi ikke bare må se på dette med norske øyne. Vi er et nordisk konsern, og det betyr at vi også burde hatt representanter fra alle landene i lederteamet. Der mangler vi eksempelvis ledere fra Finland og Danmark, sier Printzell Halvorsen til avisen.

Han påpeker samtidig at Ragnar Kårhus er midlertidig ansatt i stillingen som konserndirektør for People & Communication, og at han håper rekrutteringen til den stillingen vil bidra til mer mangfold.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS