Slik ser Warner Bros. Discoverys nye visuell profil ut.
Slik ser Warner Bros. Discoverys nye visuell profil ut for de norske TV-kanalene.

TVNorge får ny logo

Warner Bros. Discovery lanserer ny visuell profil for alle sine nordiske TV-kanaler. 

Publisert Sist oppdatert

Warner Bros. Discovery lanserer ny visuell profil for alle de nordiske TV-kanalene, opplyser selskapet.

Det betyr blant annet at kanaler som TVNorge, Max, Fem og Vox nå får nye logoer. 

Magnus Vatn, ansvarlig redaktør i TVNorge og programdirektør i Warner Bros. Discovery Norge, er fornøyd med utseende.

– Jeg er glad og stolt over at vi nå kan avsløre vårt nye, friske og samlede uttrykk på tvers av våre kanaler, både her i Norge og i Norden. Denne oppgraderingen er ikke bare en visuell fornyelse, men også en styrking av vår felles identitet som en del av Warner Bros. Discovery, sier Vatn.

Den nye profilen vil gjelde for totalt 14 TV-kanaler i Norge, Danmark, Finland og Sverige, opplyser Warner Bros. Discovery. Det vil gjelde fra og med 15. januar.

– Vi har tydelige og unike kanalmerkevarer i hvert av de nordiske markedene. Ved å synkronisere utseendet og uttrykket deres, knytter vi dem sammen og styrker merkevareidentiteten for kanalporteføljen vår, sier Jenny Berggren, VP Marketing & Publicity – Nordic hos Warner Bros. Discovery.

– Tiden var inne for en oppfrisket og forent merkevareopplevelse på tvers av de nordiske landene, og vi håper at dette vil glede publikum og heve seeropplevelsen, sier hun.

Det nye uttrykket er laget av det britiske merkevarebyrået DixonBaxi.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS