Sonia Huanca Vold blir daglig leder i Matkanalen.

Sonia Huanca Vold tar over Matkanalen

Sonia Huanca Vold tar over roret i Matkanalen. Hun går inn i rollen som daglig leder når gründeren Øivind Lindøe nå takker for seg. - Jeg er takknemlig og veldig glad for å få denne spennende muligheten, sier Huanca Vold.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Matkanalen har hatt en eventyrlig reise siden oppstarten i 2015.

Kanalene har også høstet stor suksess digitalt, med mer enn 400 000 unike seere i måneden på tvers av sin programportefølje på Snapchat. Nå er Sonia Huanca Vold klar for å ta selskapet til nye høyder.

– Jeg er veldig takknemlig for den tilliten Schibsted viser meg når de tilbyr meg denne rollen. Nå gleder jeg meg enormt til å ta fatt på veien videre sammen med mine dyktige kolleger. Vi har fått til utrolig mye bra sammen i løpet av de to årene jeg har jobbet her. Nå skal vi fortsette å vokse og utvikle produktene våre videre. Og – viktigst av alt – vi skal fortsette å spre inspirasjon og matglede til folket, sier hun.

Samtidig som Huanca Vold trer inn i sin nye rolle, takker gründer Øivind Lindøe for seg.

– Etter snart syv år er tiden inne for å gi stafettpinnen videre. Det har vært et privilegium å få lov til å jobbe sammen med så mange flinke kokker, programledere, produksjonsselskaper, mediebyråer og annonsører. Jeg er veldig stolt av alt vi har fått til sammen, og ønsker Sonia lykke til i sin nye rolle, sier Lindøe.

I 2020 ble Schibsted eneeier av Matkanalen. Samme år ble søsterkanalen Godare i Sverige startet opp, som også har blitt en stor suksess.

Sonia Huanca Vold har de siste to årene hatt rollen som innholdssjef i Matkanalen.

For styreleder i Matkanalen og annonsedirektør i Schibsted, Per Håkon Fasting er svært fornøyd med at hun nå har takket ja til å ta på seg rollen som daglig leder.

- Vi er utrolig glade for at Sonia har sagt ja til å innta rollen som daglig leder i Matkanalen. Kombinasjonen av hennes lange redaksjonelle erfaring, strategiske hode, og sterke gjennomføringsevne er akkurat det vi trenger for å sikre selskapets videre vekst. Sonia har også et veldig skarpt blikk for det kommersielle, sier Fasting.

Samtidig som Huanca Vold tar på seg rollen som daglig leder, går Bjørn Sandtrøen inn i rollen som kommersiell leder for salg av reklame for Matkanalen.

Powered by Labrador CMS