Lenge var det dødt løp mellom Polaris og Bonnier i krigen om MittMedia. Så meldte Amedia seg på – helt i skjul
- Dette er godt nytt for norsk journalistikk, mener konsernsjef Are Stokstad. Amedia med 476 millioner kroner pluss i fjor
Nettavisen lanserer betalingsmur og nytt utgavebasert produkt. Amedia samler 800 journalister til krig mot de store riksavisene
Nå kan det bli brukerbetaling på Nettavisen, bekrefter Gunnar Stavrum. Amedia og Egmont tar ut skilsmisse og deler selskapet
Veksten fortsetter: Nå har Amedia passert 500.000 betalende abonnenter - og 30 prosent av dem er heldigitale
«Jeg har lenge latt meg frustrere av at NRK, TV 2 og pressestøtteavisene i Oslo sentrum i altfor stor grad preger debatten om medienes rammevilkår»
Med voldsom vekst i brukerbetaling leverer Amedia hele 422 millioner pluss på drifta. Og nå er konsernet gjeldfritt
Frierne må vente til neste år: Amedia har fortsatt ikke valgt mellom Google og Schibsted for programmatisk samarbeid
I 2014 trodde ingen på brukerbetaling. Så spådde alle at Amedia skulle selges i biter. Nå er det Are Stokstad som smiler bredest
Mens Polaris må kutte 300 millioner, får konsernsjefen 417.000 kroner i bonus. På grensen til usmakelig, mener Arild Grande
I vår sa Are Stokstad at ingen i Amedias ledelse hadde personlig gevinst av salget. Kort tid senere fikk sju sjefer tre månedslønner hver i bonus
- Nå skal vi bruke alle ressursene på å skape godt redaksjonelt innhold, sier Amedia-sjef Are Stokstad
Amedia-sjefen avviser at det er «ryddesalg» på gang: - Det handler om gode løsninger for disse to bedriftene