Etter tre år tett på mediebransjen er det dette som slår meg: Nå må vi slutte å syte. Det vil helst gå godt
Det er et gufs fra gamle dager når Norske Avisers Landsforening støtter EU-forslaget som vil ødelegge internett
Han ble den første redaktør, og kan bli den siste idealist. Hvem står klar til å hoppe etter Braanen?
Vi har lyst til å gi deg enda mer, viktig og nyttig journalistikk. Derfor lanserer vi i dag abonnement på Medier24
Hvis norske journalister fikk bestemme, ville SV vært landets største parti - og Frp ute av Stortinget
Har ikke norske reklamebyråer, TV-kanaler og medier annet å gjøre enn å dele ut priser til seg selv?
Nå angriper Facebook stillingsmarkedet i 40 nye land. Blir det verdens undergang for alle andre - eller bare nok en ting som aldri tar av?
Gravejournalistikk med litt for mye Møllers tran: Hvorfor må Dagbladet lage falske vinklinger for å sprite opp en ellers god nyhetssak?
Norsk presse trenger ingen kunstig gjennomgang av #MeToo-dekningen. Vi trenger journalister og redaktører som faktisk går i seg selv
Geelmuyden Kiese har brukt januar til å skryte av byråets «samfunnsforståelse». Er det å skrive på Resett en del av dette prosjektet?
Solbergs første regjering ble «fire tapte år» for mediepolitikken. Vi får håpe Trine Skei Grande kan bli kulturministeren bransjen trenger
Hvor mange «arbeidere» og «funksjonærer» har bedriften, spør NHO når vi skal melde oss inn. 2018, check?
#MeToo-dekningen viser forskjellen på journalistikk og rykter. Og et tydelig skille mellom seriøse og useriøse medier
Var de første Giske-sakene fra Dagens Næringsliv og VG lettvinte? Nei. De var viktige og midt i samfunnsoppdraget
Regjeringen gir nullmoms for sex og samliv - men ikke kvalitet og dybde. Hvor lenge skal Helleland stå i veien for innovasjon i fagpressen?
Slik jakter Nettavisen-Gunnar på klikk og trollfest: Skriver like mye om «MDG-Lan» som ordføreren og byrådslederen til sammen
Du vil ikke tro hvordan journalistlærerne fra Bodø møter betimelig kritikk: Med absurd og patetisk sutring
Kjære nabo. Jeg tror du forveksler «innovasjon» med effektivisering. Og trenger et lite spark for å digitalisere journalistikken
Norges største annonsører sender i dag en sjeldent klar beskjed: Vi kutter i TV-budsjettene! Men taler de for døve ører og fornektelse i bransjen?
Arne Hjeltnes er god til å være blid på TV. Det blir heller pinlig når hattemakeren sutrer over presseetikk han ikke forstår
Mediebyråene har kjøpt TV-reklame for 111 millioner kroner mer enn i fjor. Det ser ut til at jeg må spise både ordene mine og siste side i VG
Først forlot mediene resten av landet. Så kom de tilbake for å «faktasjekke optimismen». Oslo, you have a problem!
God morgen, og velkommen til Politisk valgminutt! I dag skal vi teste vårt nye konsept med lange, dumme spørsmål og korte svar
Valgkamper kan vekke selv livløse forslag opp fra de døde. Er det for tidlig å avlyse bønnen for nye almisser til mediebransjen?
Når Helleland snakker om «tempo i mediepolitikken», er det vanskelig å se. Og problemet er at det har skjedd mest der hvor det haster minst
I fjor falt norske avisers annonseinntekter med over 1 milliard kroner. Og nå rammer det også de små avisene
Hvor mange reagerte egentlig på Ernas politivakter? Slurvete journalistikk fra VårtOslo - svakt av VG og Dagbladet
Det var en gang et PR-byrå som ikke ville være PR-byrå. Så nå skal de skremme halve kongeriket til å bli reddet fra digitaliseringen
«Politiet oppfordrer til å ikke spekulere i identiteten», melder NRK. Og så spekulerer de selv i at dette er islamistisk terror
Medier24 vokser videre: Nå har vi 8000 daglige brukere og 45.000 er innom hver uke. Antall forsidevisninger har økt med 96 prosent på ett år
Denne tittelen klikker nok godt, men det er jo ikke det målingen sier. Må VG blåse opp virkeligheten for å skape trafikk?
Lørdag kokte Dagens Næringsliv suppe på Snapsale og Schibsted. Med mye følelser, mange spørsmål og få svar
Journalisten hadde en «annonsevekst på 8 prosent» i 2016, skriver fagbladet. Men sannheten er jo en nedgang på 11 prosent
TV vant slaget om raske penger i januar. Men i krigen om reklamekronene har sosiale medier og online video størst fart
Mediemangfold: En bransje som ikke får det til, vil gi mer penger til seg selv. Og turte ikke røre NRK
Når Dagsrevyen sender folk fra Oslo til Tromsø for å lage fem på gata med turister, er det en hån mot hele Norge, egne ansatte og resten av bransjen
Når redaktører går til kamp for retten til å plage folk på telefon, trenger mediehusene et digitalt spark bak
Lille Mack mot store Rema er en sjarmerende historie som får likes. Men den største spilleren i dette slaget er Coca Cola
Når TV-kanalene forteller om vekst, er det litt som Åndenes makt: Fantasi og røverhistorier i beste sendetid
Lørdag var det 2 år siden Medier24 kom til verden. Tusen takk til våre snart 45.000 lesere, for at dere har vært med oss på reisen!
Elin Floberghagens første oppgave i Norsk Presseforbund bør være å styrke åpenheten og evnen til selvkritikk
Kvikkas kan ikke lenger snakke seg bort. Det kan heller ikke regjeringen. Om denne helga blir like ille, fins det bare én løsning
Hvorfor er det så godt å komme på konferanse hos Fagpressen eller LLA? Fordi vi snakker om det som faktisk betyr noe
Ja, norske medier var subjektive. Fokuserte på person foran politikk. Og var mye snillere med Hillary
Mens verden venner seg til tanken på Donald Trump som president, må media erkjenne at vi har forlatt dem vi skulle være til for
Hvis norske mediehus brukte mer energi på seg selv og mindre på konkurrentenes vilkår, ville det gå bedre med oss alle
Forrige uke var Medier24 større enn både Vårt Land, Sysla og Nationen på mobil. Og dobbelt så store som Morgenbladet
Det er helt greit å ta 10 millioner kroner fra papiravisene. Men da burde pengene gå til tiltak for innovasjon og omstilling
Jakten på de store summene ser ut til å lykkes for SKUP. Da bør stiftelsen avslutte tiggerferden for småpenger på Vipps
Så var turen kommet til Adressa og Aftenposten. Og det som bør bli siste runde med «ostehøvel» i norske medier
NTB HAST 12.33: Erna logger på Facebook. NTB 12.35: Angrep på demokratiet, sier Schibsted. NTB 12.37: Se, verden har sett!
Om redaktørmaktens forfall og konsernets springere i kulissene: Disse er på medietoppen, ifølge Åmås & co